Universal ve
Focus Features stüdyolarının verdiği bilgiye göre "Grinin Elli Tonu" 2,5
dakikalık fragmanıyla yayınlandığı günden bu yana tarihin en çok
izlenen online fragmanı oldu.
EL James'in 2011 çıkışlı çok
satan erotik romanının ateşli film uyarlaması naif bir genç kadın ile
gençliğinde zarar görmüş girişimci karizmatik bir iş adamının ilişkisini
ele alıyor. Sam Taylor-Johnson'ın yönetmenliğini yaptığı filmde Dakota
Johnson, Anastasia Steele, Jamie Dornan ise Christian Grey
karakterlerine hayat veriyor. Stratejik bir şekilde NBC'nin Today Show
ve Beyonce'un Instagram hesabındaki teaserlarla beklentiyi yükselten
Universal, fragmanın bir hafta içinde tüm platformlarda 100 Milyon kez
izlenmesini sağladı. Yani bu rakam dünya çapında satılan kitapların
sayısıyla eşdeğer.
Bu şaşırtıcı online başarı bazılarına göre
diğerlerinden daha kolay ölçülebilir değerde, zira Universal'ın
Youtube'daki yüklemeleri bile bir hafta içinde 33 Milyon izleyiciye
ulaştı. RelishMix CEO'su Marc Karzen bu hafta içinde yüklenen videolar
için "Grinin Elli Tonu fragmanları devasa bir izleyici kitlesini
çekiyor," diyor. Universal'ın YouTube kanalındaki fragman 13 milyondan
fazla izleyiciye ulaşırken onun kardeş firması Universal UK hesabındaki
fragman daha iyi bir rakam elde ederek 19.3 milyon izleyiciye ulaştı.
“Buna bir de fan hesaplarındaki fragman ve fragmandan kesilmiş
sahnelerin gönderimlerini eklediğinizi düşünün. 6 ay sonra vizyona
girecek bir film için emsali olmayan bir durum ortaya çıkıyor."
"Grinin Elli Tonu"nun ilk haftada sosyal medyada ulaştığı sayılara
şöyle bir örnek verebiliriz: Beyonce'nin 19 Temmuz Cumartesi günü 14
Milyon takipçisi olduğu Instagram hesabında yayınladığı 15 saniyelik
teaser, 443.000 beğeniye ve 85.000 yoruma ulaşarak alışılmadık bir
rakama imza attı. Bunun ertesinde Beyonce'nin slow tarzdaki "Crazy In
Love" şarkısını barındıran teaserın teaserı 3 gün boyunca çeşitli TV
kanallarında ve dijital platformlarda yayınlandı ve 16 farklı radyo
kanalında 30 saniyelik radyo reklamı yayınlandı.
Tüm bu reklam
kampanyası 24 Temmuz sabahına kadar sürdü, tam fragman New York saatiyle
8.15 AM'de yayınlandı ve o gün YouTube'da en çok izlenen fragman oldu.
Sosyal medya verilerini değerlendiren Fizziology şirketinin başkanı Ben
Carlson bunu "kesinlikle eşi benzeri olmayan bir durum" olarak
değerlendiriyor. Twitter'da fragman hakkında 98.000 tweet atıldı ve ABD,
Kanada, İngiltere, Fransa ve Almanya'da Google'da dünya gündeminin
zirvesinde yer aldı.
Ayrıca fragman Yahoo, IMDb ve Apple'ın da
aralarında bulunduğu platformlardaki 13 Milyon izlenme sayısına ve resmi
olmayan Youtube hesaplarda 900.000 izlenme oranına ulaştı. Universal'ın
hem kendi Facebook hesabı hem de uluslararası dağıtımcı şirketlerin
hesaplarında yayınladığı fragmanlar 40 Milyon izleyiciye ulaştı. Aynı
şekilde Beyonce'nin Facebook hesabında yayınladığı fragman da 446.000
kez beğenildi ve 222.000 paylaşıldı.
Kaynak | Çeviri: JamieDornanTR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder