2 Ağustos 2014 Cumartesi

'Grinin Elli Tonu' Fragmanı İlk Haftasında 100 Milyon Kez İzlendi!

 Universal ve Focus Features stüdyolarının verdiği bilgiye göre "Grinin Elli Tonu" 2,5 dakikalık fragmanıyla yayınlandığı günden bu yana tarihin en çok izlenen online fragmanı oldu.

EL James'in 2011 çıkışlı çok satan erotik romanının ateşli film uyarlaması naif bir genç kadın ile gençliğinde zarar görmüş girişimci karizmatik bir iş adamının ilişkisini ele alıyor. Sam Taylor-Johnson'ın yönetmenliğini yaptığı filmde Dakota Johnson, Anastasia Steele, Jamie Dornan ise Christian Grey karakterlerine hayat veriyor. Stratejik bir şekilde NBC'nin Today Show ve Beyonce'un Instagram hesabındaki teaserlarla beklentiyi yükselten Universal, fragmanın bir hafta içinde tüm platformlarda 100 Milyon kez izlenmesini sağladı. Yani bu rakam dünya çapında satılan kitapların sayısıyla eşdeğer.

Bu şaşırtıcı online başarı bazılarına göre diğerlerinden daha kolay ölçülebilir değerde, zira Universal'ın Youtube'daki yüklemeleri bile bir hafta içinde 33 Milyon izleyiciye ulaştı. RelishMix CEO'su Marc Karzen bu hafta içinde yüklenen videolar için "Grinin Elli Tonu fragmanları devasa bir izleyici kitlesini çekiyor," diyor. Universal'ın YouTube kanalındaki fragman 13 milyondan fazla izleyiciye ulaşırken onun kardeş firması Universal UK hesabındaki fragman daha iyi bir rakam elde ederek 19.3 milyon izleyiciye ulaştı. “Buna bir de fan hesaplarındaki fragman ve fragmandan kesilmiş sahnelerin gönderimlerini eklediğinizi düşünün. 6 ay sonra vizyona girecek bir film için emsali olmayan bir durum ortaya çıkıyor."


"Grinin Elli Tonu"nun ilk haftada sosyal medyada ulaştığı sayılara şöyle bir örnek verebiliriz: Beyonce'nin 19 Temmuz Cumartesi günü 14 Milyon takipçisi olduğu Instagram hesabında yayınladığı 15 saniyelik teaser, 443.000 beğeniye ve 85.000 yoruma ulaşarak alışılmadık bir rakama imza attı. Bunun ertesinde Beyonce'nin slow tarzdaki "Crazy In Love" şarkısını barındıran teaserın teaserı 3 gün boyunca çeşitli TV kanallarında ve dijital platformlarda yayınlandı ve 16 farklı radyo kanalında 30 saniyelik radyo reklamı yayınlandı.

Tüm bu reklam kampanyası 24 Temmuz sabahına kadar sürdü, tam fragman New York saatiyle 8.15 AM'de yayınlandı ve o gün YouTube'da en çok izlenen fragman oldu. Sosyal medya verilerini değerlendiren Fizziology şirketinin başkanı Ben Carlson bunu "kesinlikle eşi benzeri olmayan bir durum" olarak değerlendiriyor. Twitter'da fragman hakkında 98.000 tweet atıldı ve ABD, Kanada, İngiltere, Fransa ve Almanya'da Google'da dünya gündeminin zirvesinde yer aldı.

Ayrıca fragman Yahoo, IMDb ve Apple'ın da aralarında bulunduğu platformlardaki 13 Milyon izlenme sayısına ve resmi olmayan Youtube hesaplarda 900.000 izlenme oranına ulaştı. Universal'ın hem kendi Facebook hesabı hem de uluslararası dağıtımcı şirketlerin hesaplarında yayınladığı fragmanlar 40 Milyon izleyiciye ulaştı. Aynı şekilde Beyonce'nin Facebook hesabında yayınladığı fragman da 446.000 kez beğenildi ve 222.000 paylaşıldı.


Kaynak | Çeviri: JamieDornanTR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder