27 Kasım 2013 Çarşamba

Jamie Dornan'ın Entertainment Weekly Röportajı

Jamie Dornan, birkaç hafta içinde E L James'in romanından uyarlanan ve başrolünde Anastasia Steele rolüyle Dakota Johnson'ın yer aldığı Grinin Elli Tonu filminde sorunlu milyarder Christian Grey rolüne bürünecek. Kuzey İrlandalı oyuncu role bazı problemli aşamalar sonucunda, projeden Ekim ortasında ayrılan oyuncu Charlie Hunnam'ın yerine getirildi. Entertainment Weekly'nin haftaki kapağında yer oyuncu, oyuncuların seçim sürecinden ve role hazırlanışından bahsetti.

Bu, Dornan'nın mantıkla ve heyecanla yaklaştığı ve kariyerindeki en göze batan proje olacak . "Kesinlikle korku duymuyorum," diyor. "Sam'le (Taylor-Johnson, yönetmen) deneme çekimi yapma ve Dakota (Johnson, rol arkadaşı) ile tanışma şansım oldu. Yani rolü alırsam eğer neler hissedeceğime dair bir fikir edinmiş oldum ve bunların hiçbiri beni korkutmadı."

Dornan, oyuncu seçmelerinin ilk turunda bir video ile seçmelere katılmış fakat geçtiğimiz ay Hunnam projeden ayrıldığını açıklayana kadar yüzyüze bir görüşmeye çağırılmamış. "Bilirsiniz bir kapı kapanırken diğeri açılır," diyor. "O (Charlie Hunnam) projeden ayrıldığında hemen 'Hadi bakalım, sanırım tatil planlarımı iptal etmeliyim,' diye düşünmedim ama belki beni tekrar düşünebilirler diye bir hisse kapıldım."

Tekrar düşündüler. Dornan, Los Angeles'a uçup filmin diğer başrolü Dakota Johnson ile gün boyu süren gergin bir deneme çekimi gerçekleştirdi. İkili kitabın en başında yer alan Ana ve Christian'ın Seattle'daki ofiste ilk defa tanıştığı röportaj sahnesini ve ardından kitabın sonunda yer alan kritik bir sahneyi canlandırdılar.

"Her iki sahnede de çok fazla olay oluyor," diyor Dornan. "Röportaj sahnesi ikilinin çıktığı bu maceranın yoğunlaştırılmış versiyonu gibi bir şey. Çok fazla alt metni var. Tam bir lokomotif sahne."

Dornan role seçildiğinden beri adeta medyanın ilgi odağı haline geldi, kendisini ve birkaç hafta içinde doğum yapacak olan hamile eşi, Amelia Warner'ı gittiği her yerde takip eden paparazziler de buna dahil. (Warner doğumunu filmin çekileceği Vancouver'da yapacak.)

"Evet böyle şeyler oluyor ama şu anda tahammül edilemez durumda değiller," diyor paparazziler hakkında. "Bu durumu daha önce de yaşadım ve çok çirkin bir şey olduğunu biliyorum. Fakat 21 yaşında değil de 31 yaşında ve evli olduğum için memnunum. Şu anda oldukça düzenli bir hayata sahibim. Artık sabahın beşinde barlarda takılmıyorum."

Kimse Dornan'dan Christian Grey rolü için ekstra kas yapmasını istememiş fakat Calvin Klein'in yüzü, soyunmadan önce spor yapmayı planladığını belirtiyor. "Christian'ı hiç kas yığını biri olarak düşünmedim ama açık olan bir şey var ki formunu koruyan ve kendine bakan biri." diyor. "Ben de kendime yeterince bakan biriyim, yani biraz spor yapacağım fakat gerçek anlamda kas yapmak gibi bir düşüncemiz yok. Bunun uygun olacağını da düşünmüyorum."

Dornan'ın ailesi yeni rolü konusunda kendisini fazlasıyla destekliyor, babası ve kız kardeşleri teşvikleriyle hep yanındalar. Yalnızca çocukluk arkadaşları onunla bu sapık kontrol manyağı herifi canlandıracağı için dalga geçiyorlar. "Geçen gün bir arkadaşım bana şöyle bir mesaj atmış: 'Fifty Shades hakkındaki haberleri duydum. Tebrikler. İğrenç bir şey olacak. İzlemeyeceğim.'" Umarız bu arkadaş istisnai bir durumdur.

(...)

Hayranlar, Jamie Dornan'ın Christian Grey olarak açıklanmasıyla adeta coşkuya kapıldılar. Yakıcı bakışları, zarif fiziği, takdire şayan kaslarıyla fark edilmeyecek gibi değildi zaten, tıpkı BBC'nin dizisi The Fall'da canlandırdığı seri katil rolündeki performansı gibi. Girls dizisinin yaratıcısı Lena Dunham "Büyük hayranıyım," diyor bir tweetinde Jamie için ve ekliyor "The Fall'da ona ağzımın suyunu akıtamazdım çünkü kendisi seksi bir katili canlandırıyordu. 50 Shades konusunda şansım büyük."

Dornan, Christian Grey seçmelerinin ilk turuna, gönderdiği bir görüntü kaydıyla katıldı fakat deneme çekimleri için asla geri çağrılmadı. Paparazziler artık evinin etrafında dolanıyor ve kendisi, şöhretin bu yeni aşamasıyla cebelleşiyor. Daha şimdiden özel hayatı değişim geçirdi bile: İlk çocuğu, İngiltere yerine Grinin Elli Tonu'nun çekileceği Vancouver'da doğacak. Fakat kendisi işlerin çığrından çıkmadığı konusunda ısrarlı, "Bu durumun tam içinde bulunan biri olarak sıkıntılı hissetmiyorum," diyor. "Eminim dışardan bakılınca çılgınca geliyordur ama... şanslıyım, çünkü olayın tam içindeyim."


(...)

O (Dakota Johnson) ve Dornan birbirlerini yeni tanımaya başlıyorlar ama şimdiden samimi görünüyor ve Entertainment Weekly'nin çekimleri sırasında yeni büründükleri imajları; Christian ve Anastasia'nın saç stilleri konusunda hangisinin daha çok iltifat aldığı konusunda şakalaşıyorlar. Bu arkadaşlık ileride oldukça tartışılacak çünkü bu iki insan birbirlerini fazlasıyla iyi (!) tanımaya hazırlar.

(...)

Johnson ve Dornan, riskleri ve iyi sonuçları göz önüne alarak, hayranların beklentileri doğrultusunda bir dizi samimi ve sinematografik sahne çekmeye hazırlanıyor. "Pek çok insan bu kitabı seviyor ve bunun aksini iddia eden bir fikrin etkisi altında değilim," diyor Dornan gözlerini yere çevirerek. "Tek söyleyebileceğim elimden gelen en iyi şekilde Christian Grey'i doğru tasvir etmeye çalışacağım. Herkesi memnun edeceğime dair bir garanti veremem - tıpkı role seçilmemin pek çok insanı memnun etmediği gibi- ama seçildim artık ve bu rol için elimden geleni ardıma koymayacağım." Gerçekten kalbi olan kötü bir oğlan mı? İşte bu hayallerimizdeki adam. 

Çeviri: JamieDornanTR 1 | 2
Kaynak: EW

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder